جايگزيني اندرويد مارکت با Google Play:منبع جديد اپليکيشن، کتاب، فيلم و موسيقي گوگل
تکنولوژی نوین
همه چیز از همه جا
درباره وبلاگ
نويسندگان

  اندرويد مارکت از زمان آغاز تاسيس خود، به آهستگي تغييرات گسترده و معني داري پيدا کرده است. و هم اکنون تبديل به جايي شده که به کاربران اجازه مي دهد کتاب و موسيقي بخرند و يا فيلم کرايه کنند. همه اين کارها هم درست در جايي انجام مي شود که از ابتدا به شکل اصيلي تنها براي اپليکيشن طراحي شده بود. 

براي رسميت بخشيدن به اين تغيير ماهيت بنيادين و همچنين تاکيد بر محتواي قابل دسترس براي فروش، گوگل ساعاتي پيش با ادغام Android Market و Google Music پلتفرم جديدي با نام Google Play را معرفي و راه اندازي کرد. 

اين استراتژي جديد احتمالا اشاره به حرکت از سمت تاکيد صرف بر اندرويد، به سوي فضاي ابري همه جانبه است ، که قرار است يک چتر برند گوگل را بر روي محتواي گوناگون مورد استفاده کاربر باز کند. براي مثال Books ، Music يا Videos از اين پس تبديل به Play Books، Play Music و Play Movies خواهند شد، در حالي که خود اندرويد مارکت به صورت غير رسمي تبديل به Play Store مي گردد. 

شايد يکي از بزرگترين تغييرات گوگل پلي، تبديل خدمات ابزارهاي اندرويدي به سرويس ابري فراگير باشد. يعني اينکه شما مي توانيد استفاده از محتواي ديجيتال تان را بر روي هر يک از ابزار اندرويدتان متوقف کرده و کار را بر روي دستگاه بعدي ادامه دهيد. وقتي آهنگي را روي تبلت متوقف مي کنيد، فيلمي را Puse مي کنيد، مرحله اي از بازي را ذخيره مي کنيد يا کتابي را در صفحه مورد نظر مي بنديد، اين امکان را داريد که کار را بر روي گوگل تي وي يا موبايل اندرويدي تان از همان صحنه فيلم، ثانيه آهنگ، مرحله بازي يا صفحه کتاب ادامه دهيد. 

اين در حالي است که در حال حاضر ديگر سرويس ها همانند آمازون و آي تيونز، تنها امکان استفاده مجزا از محتواي ديجيتال بر روي دستگاه هاي مختلف را به شما مي دهند. البته اگر هم سرعت اينترنت تان اجازه چنين کاري را نمي دهد، مي توانيد به راحتي محتواي مورد نظر را بر روي ابزار اندرويدي تان پين کرده و از آن به صورت آفلاين استفاده کنيد. 

هرچند که به نظر مي رسد اين يکپارچه سازي در گوگل قرار نيست به همين جا ختم شود. زيرا پس از معرفي Google Play، خبر ديگري هم منتشر شد که مدير گروه محصول لايه اجتماعي گوگل پلاس در کنفرانس توسعه دهندگان بازي سانفرانسيسکو گفته است که گوگل قصد دارد تا سال آينده پلتفرم هاي مختلف گيم خود را در يکديگر ادغام کرده و آنها را تبديل به يک پلتفرم متحد کند، تا کار براي توسعه دهندگان بسيار راحت تر شود. پونيت سوني گفته: «در سال آينده، ما اينجا درباره بازي هاي گوگل پلاس، بازي هاي کروم يا بازي هاي اندرويد صحبت نخواهيم کرد. بلکه ما درباره Google Games با بازي هاي گوگل بحث خواهيم نمود.» 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 375
بازدید کل : 114380
تعداد مطالب : 81
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1